Melden wij u gisteren de situaties van de lege parkeergarages in Groningen en recentelijk de vele lege winkels in de Oosterstraat, vandaag een kijkje in de Steentilstraat, immers ‘Hier begint Groningen’, zegt de campagne die Groningen recentelijk van start liet gaan. Een tekst die je op verschillende manieren kunt uitleggen.
Als je hiermee bedoeld een spookstad door de vele leegstaande winkels in hartje centrum onder de aandacht te willen brengen of anderzijds wilt laten zien dat de overlast in het A-kwartier niet op te kunnen lossen, ja, dan is het een héél goed gekozen motto. We veronderstellen dat het motto een andere betekenis moet krijgen. Dat gaat niet vanzelf. De stad is niet meer bereikbaar, de overlast neemt in delen toe en burgers voelen zich onveilig en de indruk is niet dat er wel iets wordt ondernomen, alleen de effecten laten wel héél lang op zich wachten.
Jammer, dat eens een mooie binnenstad van Groningen, zo verpaupert en men dit laat gebeuren, want zeg nu zelf, zou u investeren in een verpauperde omgeving zonder perspectief?