Zaken doen met China

 Het bezoek van Koning Willem-Alexander aan China is de ultieme zet van Nederland om de banden met China sterker aan te halen. Maar waar moet een bedrijf op letten als die zaken wil doen met China? Wat zijn de gewoonten van Chinese consumenten? Hoe moet je je als merk in China profileren?

 

Op deze vragen geeft het zojuist bij de Hanzehogeschool Groningen verschenen boek ‘Doing business with China, a marketing perspective’ antwoord. Vanaf heden is dit boek kosteloos te bestellen. Het boek is gebaseerd op verschillende onderzoeksprojecten die zijn uitgevoerd vanuit het onderzoeksinstituut Marklinq van het lectoraat Marketing van de hogeschool, voornamelijk door lector dr. Karel Jan Alsem en onderzoeker dr. Erik Kostelijk.

Het boek bevat hoofdstukken over merkentrends, corporate social responsibility, online marketing en de zorgsector in China. Er zijn verschillende experts en managers geïnterviewd; daarnaast heeft een groot empirisch onderzoek plaatsgevonden onder Chinese consumenten naar de waarden die zij belangrijk vinden. Een deel van de in het boek beschreven studies is onderdeel van het proefschrift The Value Compass waarop onderzoeker Kostelijk kort geleden is gepromoveerd aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Het boek eindigt met concrete marketingadviezen voor ondernemingen die overwegen in China zaken te gaan doen.

De Hanzehogeschool streeft ernaar om de door onderzoek ontwikkelde kennis zoveel mogelijk te verspreiden. Om die reden kan dit boek kosteloos worden besteld via Marklinq.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *